E-mail marketing
Een van de oudste communicatiemiddelen in het digitale tijdperk, maar nog steeds het meest gebruikte én best converterende medium vandaag de dag. Wij nemen je graag mee hoe wij e-mail marketing succesvol voor jouw bedrijf inzetten.
Waarom e-mail marketing?
Parallel aan een sterke website en social media strategie is het voor iedere organisatie in iedere branche op dit moment interessant om aan de slag te gaan met e-mail. E-mail marketing is nog steeds een van de meest effectieve (en meest onderschatte) marketing tools van dit moment en de mogelijkheden zijn eindeloos.
Zo haalt het ene bedrijf actief nieuwe leads uit een e-mail funnel, terwijl andere bedrijven e-mail juist inzetten om hun bestaande klanten de juiste service te verlenen en te cross- en upsellen. Met de juiste inzet blijf je top-of-mind bij je leads en klanten en zul jij de eerste zijn aan wie ze denken wanneer ze toe zijn aan jouw product of dienst.
De belangrijkste voordelen:
Ownership
Anders dan bij andere marketing platformen is dat je alles in eigen beheer hebt. Waar je met social media platformen afhankelijk bent van hoe zij het platform opzetten, bepaal je met e-mail helemaal zelf wat je met jouw contacten doet én ben je ze niet kwijt na 1 keer benaderen, zoals bij het adverteren op social media platformen.
Geen advertentiekosten
De hoogste conversieratio, maar géén hoge advertentie budgetten die je hoeft te investeren. Hoe fijn is dat? Je betaald hooguit een maandelijkse fee voor het e-mail tool die je gebruikt.
Goed meetbaar
E-mail marketing is zeer goed door te meten en te testen. Van A/B tests in onderwerp en titel, tot het tracken van alle buttons in een e-mail.
Persoonlijk
Hoe meer data je uitvraagt bij jouw e-mail leads, hoe persoonlijker je de campagnes kunt maken.
Schaalbaar
E-mail marketing kun je zo gek maken als je zelf wil. Je kunt klein beginnen met een kleine e-mail flow of een nieuwsbrief, en dit langzaam uitbouwen tot een arsenaal aan krachtige en gepersonaliseerde automations.
Wat wij doen
Een e-mail marketing strategie begint bij het begin: in kaart brengen waar de doelstellingen van jouw bedrijf liggen en de wensen en eisen die hierbij horen. Heb je al een e-mail lijst opgebouwd? Dan starten wij met het segmenteren van al jouw leads. Vervolgens zullen we samen passende campagnes bedenken en op gaan zetten. Ook werken wij voor veel klanten met onze copy partner. Een team van professionele copywriters die jouw e-mail campagnes van overtuigende teksten zal voorzien. Bij alle campagnes zorgen wij er altijd voor dat de e-mail campagnes zo persoonlijk mogelijk zijn. Want hoe persoonlijker, hoe beter het resultaat. Uiteraard verzorgen wij de volledige technische implementatie, monitoren we de campagnes zorgvuldig en optimaliseren we waar nodig.
Bedrijfsautomatisering
Naast marketing- en sales doeleinden kan e-mail software ook goed worden ingezet om onderdelen van jouw bedrijf te automatiseren. Denk aan bepaalde repeterende taken zoals handgestuurde mails, toevoegingen en aanpassingen aan jouw CRM systeem, het aanmaken van nieuwe contacten en andere tijdrovende taken: met de juiste implementatie bespaar je jou en jouw team enorm veel tijd.
Professioneel en modern
"De samenwerking is professioneel en modern. We communiceren wanneer nodig. Dit kan op de manieren die mij het beste uitkomen. Mijn bereik is meerdere malen vergroot dankzij Social Compass."
- Vos Koffie
Start vandaag nog met groeien op de automatische piloot
Klaar om e-mail marketing in te gaan zetten voor jouw bedrijf? Of ben je benieuwd hoe je meer uit jouw huidige contactenlijst of campagnes kan halen? Plan vrijblijvend een strategiegesprek in met een onze e-mail marketing experts.