Luna Beach Festival

Zomerhit: De social media strategie die Luna Beach Festival naar nieuwe hoogten bracht!

Services:

Social Media Management

Social Media Advertising

Content creatie

3.500
Kaarten verkocht (sold-out)
+1100
Instagram volgers in 3 maanden
6,85
ROAS (Return on Ad Spend)
225.000+
Mensen bereikt

Over Luna Beach Festival

In 2024 vond de eerste editie plaats van Luna Beach Festival bij het Park van Luna in Heerhugowaard. Het festival stond in het teken van beach vides en goede artiesten. Met twee podia: een urban stage en een house stage was er voor ieder wat wils. De beste urban en house artiesten waren aanwezig, waaronder Broederliefde, Afro Bros, Brennan Heart, Quintino en Chuckie.

Doel

Het doel was duidelijk: uitverkopen. Er waren 3.500 kaarten beschikbaar voor het festival en het was aan ons de taak om zo veel als mogelijk kaarten via een goede social media strategie weg te zetten. Omdat het een nieuw festival is, moesten we alles opbouwen. Van creatief concept tot uitvoering. Wij kregen de volledige regie over de organische strategie en de betaalde campagnes. Zo moest er content geproduceerd worden dat overeenkwam met de style van het festival en moesten er social media advertenties bedacht en uitgezet worden om de doelgroep te enthousiasmeren kaartjes te kopen.

Aanpak

We zijn gestart met het uitwerken van een goede strategie. Deze was gebaseerd op het concept rondom Luna Beach Festival. Een vrolijk strandfeest met toegankelijke sfeer en veel zon. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met het produceren van content. Wat voor een eerste editie een grote uitdaging is. In overleg met de organisatie hebben we toegang gekregen tot beelden van andere festivals. Hieruit hebben we content kunnen produceren voor op de social media kanalen en advertenties. Het was belangrijk dat de doelgroep een goed beeld kreeg van de sfeer op het festival. Dus werd alle content nabewerkt om zomers en vrolijk over te komen. Daarnaast hebben we sterk ingespeeld op video content, Reels en TikTok. Ook binnen de advertenties hebben we enkel video content geproduceerd en gebruikt om de sfeer van het festival zo goed mogelijk over te brengen.

Resultaat

Als gevolg van de goede strategie op zowel organisch als betaald vlak was de eerste editie van Luna Beach Festival een groot succes. Het festival was uitverkocht! Onze advertentie strategie had een ROAS (Return on Ad Spend) van 6,85. Dat niet alleen, de Instagram pagina is in 3 maanden tijd met meer dan 1.100 volgers gegroeid. En zijn er meer dan 225.000 mensen bereikt. Dankzij het succes van de eerste editie zijn de voorbereidingen voor 2025 al in volle gang.

VRIJBLIJVEND STRATEGIEGESPREK

Ook een uitdaging voor ons?

Heb je een marketing vraagstuk? Of wil je sparren over jouw social media strategie? Neem vrijblijvend contact met ons op!

foto van het social compass team kijkend naar brochure op ronde tafel