Gas geven naar online succes met Auto Auctions
Services:
Social Media Management
Online Advertising
Over Auto Auctions
Auto Auctions, organiseert online autoveilingen. Ze werken samen met het welbekende Troostwijk Auctions, met ruim 4 miljoen geregistreerde gebruikers. Hier gaat het om hoofdzakelijk eindgebruikers. Dit betekent kort samengevat dat ruim 4 miljoen potentiële klanten op uw voertuig een bod kunnen uitbrengen, zo realiseren ze snel de hoogste prijs voor uw auto.
Doel
Het doel van Auto Auctions was tweedelig. Allereerst het creëren van kwalitatieve leads van mensen die hun auto willen verkopen. Daarnaast heeft Auto Auctions ook de mogelijkheid voor B2B autohandelaren om direct bij Auto Auctions auto's in te kopen. Hiervoor willen ze ook meer autobedrijven aantrekken. Verder wilt Auto Auctions een goed verzorgde social media strategie om zoveel mogelijk mensen te bereiken met organische marketing.
Aanpak
Om de doelen te realiseren hebben we voor Auto Auctions twee advertentie campagnes opgezet. Eén met het doel om mensen die hun auto willen verkopen in contact te laten komen met Auto Auctions. En een andere campagne voor het vergroten van het netwerk van B2B autobedrijven. Daarnaat hebben we voor Auto Auctions een sterke social media strategie neergezet. Hierin ligt de focus op short form video content die aansluit bij de doelgroep.
Resultaat
Dankzij deze aanpak ontvangt Auto Auctions nu maandelijks meer dan 60 kwalitatieve aanvragen enkel uit deze strategie. Ook de organische strategie zorgt maandelijks voor gemiddeld 200.000+ views op social media.
Ook een uitdaging voor ons?
Heb je een marketing vraagstuk? Of wil je sparren over jouw social media strategie? Neem vrijblijvend contact met ons op!